zondag 31 juli 2011

16/17 juli 2011: zomereditie Modefabriek

Tekst: Alexandra Smith
Foto’s: Anco van Hal & Alexandra Smith


De zomereditie van de Modefabriek in de RAI is dit jaar door 15.400 modeprofessionals bezocht. Daarmee was het 4% drukker dan vorig jaar. Met 600 modelabels die zichzelf in zeven grote hallen presenteren is het een paradijs voor winkeliers, pers en andere fashion lovers. Handgeprinte, handgeverfde en andere handgemaakte collectie-items fluisteren ons zachtjes in dat ‘authentic’ wellicht een nieuwe trend in modeland wordt.

Fashion meets Art
Zoals gewoonlijk heeft de Modefabriek weer een geweldig entree en is het eerste fotomoment vrij snel afgedwongen.

Modeshow Hale Bob
Hale Bob vrouwen vallen op. De Franse ontwerper, Daniel Bohbot, werd geïnspireerd door de West Los Angeles vrouwen: gedurfd en uitgesproken. De eclectische collectie kent een mix van kleuren, luxe materialen als zijde en velours en een elegante snit. Hale Bob is favoriet bij de Hollywood sterren: Jessica Simpson en Denise Richards, Halle Berry en Sharon Stone zijn trouwe fans.
De modeshow duurt twintig minuten en de kleur van de outfits en het decor verandert zo om de vijf minuten: van oranje/roze, naar blauw en paars, via wit en zwart naar uiteindelijk donkere prints. Modellen wisselen van lange jurken naar korte spannende. Ze poseren zo kort dat fotografen moeite hebben ze scherp te krijgen.
Hierdoor komen de modellen stoer en ongrijpbaar over.


Sand: what men want
De voorjaar/zomercollectie 2012 van Sand kent een duidelijke basis: blauw in alle mogelijke schakeringen.
En dat blauw wordt aangevuld met andere kleuren. Het blauw ondersteunt het ‘lichte’ gevoel dat de stof oproept (veelal linnen, katoen en zijden mixen). Mannen hoeven zich bij dit merk nooit af te vragen of ze saai overkomen. Dierenprints en overige creatieve printuitspattingen zijn subtiel tot expliciet verwerkt in kostuums, blouses of shawls. Stijlvol en creatief!

Pastry Schoenen
In 2007 richtte de zussen Angela en Vanessa Simmons het merk Pastry schoenen op. Wie? De zussen van de MTV hitserie Run’s House waarin de familie van Rev Run van Run DMC centraal staat. Oooo, die! Vanaf augustus 2011 is de street collection verkrijgbaar in 125 van de beste boetieks en jeanswinkels van Nederland. Daar zijn we blij mee. Het is een uitgesproken unieke collectie schoenen voor mannen en vrouwen die zeer aantrekkelijk geprijsd is (€60-€85)! Maak maar vast ruimte in je garderobe dus.


Authentic: Laura Theiss
Laura Theiss een ontwerper die breiwerk als haar ideale manier van communiceren ziet. Voor de voorjaar/zomercollectie 2012 liet zij zich inspireren door heftige gebeurtenissen zoals de financiële crisis, menselijke tragedies, corruptie, hacking en natuurrampen. Resultaat: een optimistische collectie gebreide en gehaakte jurken in neutrale tonen met hier en daar dun latex verwerkt met als doel een sprankje hoop te laten zien in een eindeloos donkere tunnel. Een ontwerper met visie!



Fun Wheels: Porsche Cabriolet
Een knipoog naar bruidsparen die in stijl willen trouwen. Wij hadden er graag een ritje in gemaakt.

O'QUIREY schoenen en laarzen

O'QUIREY bestaat al sinds 2003 en is opgericht Jan Palmen (Groningen, 1953).
Met een schoen van O'QUIREY heb je er een van hoge kwaliteit: ze worden bijna allemaal vervaardigd volgens de ‘Goodyear’-maakwijze. Deze in 1872 door Charles Goodyear ontwikkelde naaimachine naait het bovenwerk van de schoen door-en-door aan de zool vast. Een luxueuze en exclusieve afwerking. Met de eigenzinnige styling en kleuren zijn de schoenen zeer herkenbaar en wil je er het liefst direct zes aanschaffen in diverse kleuren.

Original Akha boots
Meer schoenmerken vallen op, niet in de laatste plaats omdat sommige wel heel ver gaan in hun presentatiewijze.
Om de TukTuk van de Akha boots stand kun je niet heen. Als je Ugs niets aan vindt, wordt een Akha boot misschien helemaal je ding. Akha boots zijn milieuvriendelijk vervaardigde schoenen, geïnspireerd op de Indiaanse boots die door de Hilltribe in Thailand gedragen worden. Elk seizoen doneert Akha Boots een percentage van de winst aan Hilltribe Children Asia Foundation. Ontdek de collectie op http://www.akhaboots.com/.

Kermis
Naast fashion is er ook altijd ruimte voor ontspanning en lol. Een mini-kermis doet het altijd goed voor een feestelijke sfeer.


Soaked: sexy
Soaked in Luxury is een super vrouwelijk Deens merk dat staat voor ‘betaalbare luxe’. Als je door het shoppen standaard aan het eind van je geld nog een stuk maand overhoudt, is dit wellicht iets voor jou. Kenmerkend voor de collecties zijn details als pailletten en bijzondere prints. Materiaalgebruik: luxe, een goede kwaliteit en altijd in de allerlaatste kleuren van het seizoen. Soaked in luxury profileert zichzelf als provocatief, sexy en trendy. Nooit lief. Het merk werd drie jaar geleden geïntroduceerd en heeft met dit concept in negen Europese landen een vliegende start gemaakt. We like!


'Hello Anco' is powered by Anco van Hal - Models & Artists http://www.ancovanhal.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten